Pulsar BHP

utsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzy

Pulsar BHP Pulsar BHP

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowany przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Co jednak należy rozumieć przez samo pojęcie outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzystaniu z usługi outsourcingu pracodawca nie musi się martwić o kwestie związane z PPOŻ, ponieważ wszystkim tym zajmie się odpowiednia firma. Największą zaletą outsourcingu jest to, że sprawy związane z ochroną przeciwpożarową są powierzone w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Specjaliści do spraw PPOŻ oraz strażacy pomogą spełnić danej firmie wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zawarte w przepisach prawnych. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej są także przeprowadzane audyty, aktualność przeglądów i legalizacji sprzętów gaśniczych oraz ogólne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Pierwsza pomoc przedmedyczna to zbiór określonych czynności, które mają na celu ochronę zdrowia i życia poszkodowanej osoby do momentu przybycia odpowiednich służb ratunkowych. Odpowiednia edukacja w zakresie pierwszej pomocy jest niezbędna w dobrze prosperujących społeczeństwach, dlatego w szkołach są przeprowadzane różne szkolenia. W placówkach oświaty organizuje się specjalne lekcje pokazowe, przedstawiające zasady i kolejność wykonywania działań ratunkowych w ramach pierwszej pomocy. Szkolenia z pierwszej pomocy są często prowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych ratowników, którzy w dostępny sposób przekazują swoją wiedzę młodzieży w szkołach. Specjalne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej dla młodzieży są oferowane przez firmy zajmujące się ogólnymi sprawami BHP. W samej podstawie programowej szkół znajduje się przedmiot zwany edukacją dla bezpieczeństwa, na którym również zapoznaje się młodzież z zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w wypadku różnych urazów.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy. Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji. Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.

Szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej są oferowane przez firmy zajmujące się szeroko pojętym BHP. Firmy te oferują różnego rodzaju szkolenia, nie tylko z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także z ochrony przeciwpożarowej. Szkolenia PPOŻ pozwalają na zapoznanie się z zasadami oraz działaniami mającymi na celu zapobieganie pożarom, ale także przekazują wiedzę, jak należy się zachować w sytuacji niebezpieczeństwa. Podstawowym rodzajem szkolenia z ochrony przeciwpożarowej jest to skierowane do wszystkich pracowników danego zakładu. Później można wyróżnić bardziej zaawansowanie szkolenie PPOŻ, które jest przeznaczone dla koordynatorów ewakuacji. Firmy prowadzące szkolenia posiadają w swojej ofercie także rozszerzone szkolenia PPOŻ z przeprowadzaniem próbnej ewakuacji. Ponadto istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia z ochrony przeciwpożarowej w formie e-learningu. Do pracodawcy należy wybór, które ze szkoleń PPOŻ będzie najbardziej odpowiadało potrzebom uczestników takiego kursu.